A vállalkozó számára az ideje a legértékesebb, így nem mindegy, mire használja.
Ügyfeleimmel beszélgetve kivétel nélkül mindig felmerül ez a kérdés:
Milyen gyakran kell a pénzügyekkel foglalkozni? Minden nap? Hetente? Havonta?
Ez látszólag egyszerűen megválaszolható kérdés, de a dolog mégsem olyan egyszerű.
Vannak tehát szempontok, amiket a #toborzás és #kiválasztás során érdemes szem előtt tartani. Ebben a bejegyzésben ezeket vesszük sorra.
Az első kérdés az, hogy mit jelent az számodra, hogy „foglalkozni” a pénzügyekkel?
Ha csak annyit, hogy megnézed a bankszámla-egyenlegedet, jött-e rá utalás, azt akár naponta többször is megteheted.
Viszont nézegetni nem elég. Egy virágot is nézegethetsz, de ha nem adsz neki vizet és tápanyagokat, az bizony nem fog gyarapodni, csak el fog hervadni.
Ráadásul ha nem boltot vagy webáruházat üzemeltetsz, ahol percenként jöhet egy vevő, hanem ettől ritkább a forgalom, az elég lehangoló és frusztráló, ha naponta többször a nullát kell nézegetni. Így még a reggel kirobbanó lelkesedés is pár óra alatt elfogy, megkopik és önmarcangolásba fordul.
A pénzügyekkel való foglalkozás természetesen nem merülhet ki ennyiben.
Havonta?
A „pénzügyezést” sokan a fizetendő számlák gyakoriságához igazítják. Ez általában havi rendszerességet igényel. Ez alapvetően nem rossz, ha tényleg semmikor máskor nem nyúlunk a pénzünkhöz, mint akkor az egy alkalommal a hónapban. Ha még a bevétel is csak havonta egy alkalommal, és mindig ugyanakkor érkezik, hozzáigazíthatjuk ehhez. Ekkor a „pénzügyekkel való foglalkozás” kimerül abban, hogy
- leellenőrizzük a bevétel mennyiségét,
- eltesszük egy részét jövőbeni tartalékba,
- a többit elosztjuk a fizetendő számlákra és a havi fenntartási költségekre.
Nem tudom, te hogy vagy vele, de nekem ezen a ponton hiányérzetem van. Ugyanis a fenti lépésekben sehol nem jelenik meg az, hogy
HOGYAN LESZ TÖBB BEVÉTELED?
Pedig növekedni, nagyobb tartalékokat felhalmozni és nagyobb profitot szeretnél megtartani, gondolom… Ehhez először is el kell oszlassak egy félreértést.
„A pénzügy nem önmagában álló és önmagáért létező papírmunka, hanem a vállalkozásod szerves része, összefonódva a PR-al, a marketinggel, az értékesítőkkel, akik ügyfelekkel és megrendelésekkel árasztják el a szolgáltatási (termelési) területet.”
Hogy mennyire szervesen kapcsolódnak, azt az is mutatja, hogy:
- bármilyen cselekvés a cégben, ami pénzbe kerül, az a pénzügyre tartozik, és
- bármilyen cselekvés, ami pénzt hoz, az szintén a pénzügyre tartozik.
A pénzügy feladata gondoskodni arról, hogy a vállalkozásunk üzemeltetése anyagilag is megérje, és ne csak dolgozzunk, hanem pénzt is keressünk.
A pénzügy a pénzzel való gazdálkodás, ami
- bevétel-tervezés,
- bevétel-teremtés,
- a pénz kezelése a napi folyamatokban,
- a pénz és más vagyon gyarapítása,
- a pénz megóvása,
- a költségek optimalizálása
- gondoskodás a költségek megtérüléséről
- a pénz irányítása a cégen belül és kívül a jobb megtérülés ösztönzése érdekében
- a kintlévőségek begyűjtése.
És ebben még semmilyen „papírmunka” nincs!
Ezeknek a feladatoknak az adminisztrálása, nyomon követése, az adatok archiválása és a folyamatok rendszerbe foglalása szintén a pénzügyi terület, a pénzügyi vezető feladata.
Tehát FELADAT VAN!
Szóval ha nem is akarsz ezzel naponta foglalkozni, a HETI RENDSZERESSÉG abszolut javasolt!